Krótka historia marki, czyli jak to wszystko się zaczęło…

Black Diamond to amerykański producent sprzętu outdoorowego będący symbolem najwyższej jakości i bezpieczeństwa. Stale wyznacza nowe standardy i ma ogromny wpływ na rozwój wspinaczki, narciarstwa oraz trekkingu na całym świecie. A wszystko to zaczęło się  ponad sześćdziesiąt lat temu. Wówczas młody Yvon Chouinard postanowił własnoręcznie wykuwać haki w niewielkiej, przydomowej kuźni i sprzedawać je lokalnym wspinaczom w Yosemite. Sprzęt błyskawicznie zyskał aprobatę środowiska, co pozwoliło na szybki rozwój zarówno produkcji, jak i całej marki. Wprowadzanie coraz to nowszych, innowacyjnych projektów w wielu dziedzinach górskich aktywności.

W krótkim czasie firma stała się jedną z bardziej rozpoznawalnych i cenionych wśród miłośników ekstremalnych przygód na całym świecie. I tak w 1989 roku pierwotna Chouinard Equipment przekształciła się w obecnie znaną Black Diamond Equipment, której przyświeca motto „od wspinaczy dla wspinaczy”. Czyli utożsamiania się, dzielenia i wykorzystywania szeroko pojętego doświadczenia outdoroowego pracowników firmy. Produkty Black Diamond powstają również przy współpracy z profesjonalistami. Wspinaczami, biegaczami  czy narciarzami, którzy  pomagają w ich udoskonalaniu, tak aby stanowiły niezawodny element każdej wyprawy. Od weekendowych wypadów w skały ze znajomymi, po ekstremalne akcje w Himalajach.

Asortyment
 

W chwili obecnej marka posiada bogatą ofertę opartą na ponad 20 kategoriach produktowych. W tym: kijach trekkingowych, latarkach czołowych, sprzęcie i obuwiu wspinaczkowym, rakach, czekanach, linach, nartach freeridowych oraz odzieży technicznej. Ponadto od początku swojej działalności wprowadziła na rynek wiele nowatorskich rozwiązań, stając się przy tym właścicielem licznych patentów, m.in.: na kości mechaniczne Camalot, system pozwalający oddychać pod śniegiem Avalung, śruby lodowe Express, wytrzymałe zapięcia FlickLock czy kije trailowe Z-Poles.

Proces produkcji
 

Ogólny model biznesowy firmy opiera się na idei, że styl, w którym osiągane są cele jest tak samo ważny, jak samo ich osiągnięcie. Zarówno we wspinaczce, jak i prowadzeniu działalności. Dlatego marka połączyła innowacyjne podejście do projektowania i budowy sprzętu z unikalną postawą wobec swojej społeczności i środowiska. Propaguje zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach. Stara się zminimalizować skutki procesu produkcyjnego (m.in. wykorzystuje źródła energii odnawialnej oraz prowadzi recycling). Wspierając przy tym ochronę środowiska, edukację i rekreację. W tym liczne organizacje działające na rzecz miejsc, w których uprawia się turystykę, wspinaczkę, narciarstwo czy trekking.

Marka dba również o staranny wybór dostawców i partnerów w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz sprawiedliwego traktowania wszystkich osób, które pracują dla Black Diamond Equipment. Prowadzi profesjonalne audyty oraz szkolenia pozwalające na wprowadzenie wysokich standardów. Tak by wszyscy byli traktowani z należytym szacunkiem i godnością, a procesy produkcyjne stały się przyjazne dla środowiska.

Pozostałe
 
 
Projekty i testy
Ambasadorzy marki
Zrównoważony rozwój
Baza wiedzy

Więcej informacji na temat marki na oficjalnej stronie producenta: https://eu.blackdiamondequipment.com/en_PL/homepage

tripadvisor flickr americanexpress bandcamp basecamp behance bigcartel bitbucket blogger codepen compropago digg dribbble dropbox ello etsy eventbrite evernote facebook feedly github gitlab goodreads googleplus instagram kickstarter lastfm line linkedin mailchimp mastercard medium meetup messenger mixcloud paypal periscope pinterest quora reddit rss runkeeper shopify signal sinaweibo skype slack snapchat soundcloud sourceforge spotify stackoverflow stripe stumbleupon trello tumblr twitch twitter uber vimeo vine visa vsco wechat whatsapp wheniwork wordpress xero xing yelp youtube zerply zillow px aboutme airbnb amazon pencil envelope bubble magnifier cross menu arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right envelope-o caret-down caret-up caret-left caret-right